Figury geometryczne- dopasowanie figur geometrycznych wg koloru
6 grudnia grupa 3latków aktywnie uczestniczyła podczas zajęć z kółka matematycznego. Zadaniem przedszkolaków było dopasowanie wybranych figur geometrycznych wg wybranego przez siebie koloru.
#FunduszeEuropejskie FOTO |
5 grudnia grupa 4-latków wzięła udział w zabawie matematycznej "Policz rączki". Wykorzystaliśmy do tego białą farbę oraz nasze dłonie. Wymalowane dłonie należało odbijać na szarym papierze. Następnie odbyło się wspólne przeliczanie :) Udało się kilka razy przeliczyć do 20 :) Brawo Przedszkolaki !!!
#FunduszeEuropejskie |
4 grudnia grupa 6-latków zmierzyła się z zajęciami matematycznymi pod hasłem "Domek".
Wyglądaliśmy przez okno opisując domy, które widzimy. Czy tam są ukryte jakieś znane nam figury geometryczne? Tak! - Dzieci odnalazły je w mgnieniu oka :)
Następnie opisywaliśmy obrazek , nazywaliśmy figury geometryczne oraz wyróżnialiśmy ich cechy. To zadnie było wstępem do zadania praktycznego. Na stoliku dzieci odnalazły tylko plastelinę i wykałaczki. Starały sie stworzyć takie figury geometryczne , aby powstał dom. Poszło im doskonale!
Brawo!! Nauka, która łączy wiedzę z działaniem praktycznym jest ciekawą formą poznawania matematyki.
#FunduszeEuropejskie |
Porównywanie swoich długości za pomocą sznurka i klocków. 26 listopada grupa 5/6 latków mierzyła swoje długości za pomocą klocków i sznurka. Zadaniem przedszkolaków w pierwszej kolejności było ułożenie wkoło klockami swojego kolegę z grupy, a następnie zmierzenie za pomocą sznurka jego długości. Na samym końcu porównywaliśmy swoje długości.
#FunduszeEuropejskie FOTO |
Porównywanie wysokości wieży z klocków za pomocą wstążki.
25 listopada grupa 5/6 latków budowała z klocków swoje kolorowe wieże. Zadaniem dzieci było zmierzenie wysokości swoich wieży za pomocą wstążki oraz segregacja od najniższej do najwyższej.
#FunduszeEuropejskie
|
22 listopada grupa 3-latków uczestniczyła w zabawie ruchowej ze strzałkami
Najmłodsze przedszkolaki tego dnia na samym początku poruszały się w kierunku strzałek, a następnie w kółeczkach musiały ustawić pojazdy w odpowiednim kierunku.
#FunduszeEuropejskie |
21 listopada grupa 3-latków uczestniczyła w zabawie matematycznej "Wysoko - nisko". Wykorzystaliśmy do tej zabawy bańki mydlane. Sprawiły one dzieciom wiele radości, a przy tym nazywaliśmy położenie baniek w przestrzeni.
Nauka przez zabawę - to lubimy!
#FunduszeEuropejskie |
20 listopada grupa dzieci 5/6 - letnich miała rozgrywki planszowe :) Gry planszowe stanowią doskonałą formę zabawy, która nie tylko dostarcza rozrywki, ale również przynosi wiele korzyści dla rozwoju umysłowego dzieci. Można w nich odnaleźć wiele zadań matematycznych. Zabawy dydaktyczne z wykorzystaniem gier planszowych kształtują postawy koleżeńskie, uczą opanowania i cierpliwości, wyrabiają nawyki przestrzegania dyscypliny i reguł gry.
#FunduszeEuropejskie |
15 listopada grupa 5/6-latków uczestniczyła w grze matematycznej ,,Wesołe matematyczne buźki”
Każdy z graczy miał przed sobą wesołe buźki z różnymi cyferkami. Zadaniem przedszkolaków było obcinanie jednej cyferki nożyczkami, która została wylosowana przez kostkę do gry. Osoba, która obcięła nożyczkami wszystkie cyferki wygrała.
#FunduszeEuropejskie |
13 listopada grupa 4-latków uczestniczyła w ćwiczeniach na spostrzegawczość
Zadaniem przedszkolaków w tym ćwiczeniu było dopasowanie odpowiednich klocków na daną figurę geometryczną.
#FunduszeEuropejskie |
8 listopada grupa 5/6latków uczestniczyła w ćwiczeniach matematycznych na spostrzegawczość
Zadaniem przedszkolaków w tym ćwiczeniu było dopasowanie kropek do odpowiedniej cyfry na planszy.
#FunduszeEuropejskie |
7 listopada nasze 3-latki miały słodkie zadanie :) W sali na dywanie czekały na nich drewniane cukierki. Ich zadaniem było odnaleźć cukierek wg koloru wyrzuconego na kostce. Nazywaliśmy wspólnie kolory, które widzimy. Pojawił sie też u nas, dobrze nam znany piesek, który też zjadł kilka cukierków. Głośno liczyliśmy ile cukierków zjadł nasz piesek.
#FunduszeEuropejskie |
5 listopada odbyła się zabawa sensoryczna "Figury". Starszaki w piance do golenia rysowały poznane figury geometryczne. Każdą samodzielnie narysowaną figurę należało opisać. Utrwaliliśmy w ten sposób podstawowe cechy figur geometrycznych. Zajęcia sensoryczne były bardzo atrakcyjną formą nauki dla dzieci (•‿•)
#FunduszeEuropejskie
|
30 października grupa 4-latków uczestniczyła w zabawie matematycznej pt. ,,Ile piłek zje krokodyl?”
Wykorzystaliśmy do tej zabawy krokodyla i kolorowych piłeczek. Zadaniem dzieci było nakarmienie naszego przyjaciela piłeczkami- tyle ile wskazywała cyfra na planszy. Podczas tej zabawy wykorzystaliśmy również nasze piłeczki i plansze z cyframi- udekorowaliśmy cyfry kolorowymi piłeczkami.
#FunduszeEuropejskie |
29 października odbyła się zabawa matematyczna pt. ,,Złap myszki do miseczki”
Zabawa ta polegała na przeniesieniu przez słomkę tyle myszek do miseczki ile wskazywała cyfra na stoliku. Podczas wykonywania tego typu zajęć przedszkolaki ćwiczyli nie tylko matematykę ale również ćwiczenia aparatu artykulacyjnego z wykorzystaniem słomki.
#FunduszeEuropejskie |
30 października grupa 5/6-latków brała udział w różnych zabawach matematycznych mające na celu doskonalenie umiejetności klasyfikowania oraz przeliczania.
Im sprawniej dziecko klasyfikuje, tym łatwiej mu rozumieć rzeczywistość, porządkować ją i nazywać. Dziś na zajęciach wykorzystaliśmy znane figury geometryczne różniące się kolorem oraz wielkością.
#FunduszeEuropejskie |